Začalo to jednoduše. Jedno odpoledne v červnu 2002 potřeboval zakladatel dánské značky
Grower’s Cup Ulrik Skovgaard Rasmussen zoufale šálek kávy. Jakkoli mohl zapnout kávovar, zjistil, že mu chybí filtr. Když převrátil kuchyni naruby, jeho oči spočinuly na čajových pytlících. Řekl si: „Proč bych nemohl zkusit uvařit kávu v čajovém pytlíku?“
Hned na to Ulrik naplnil čajový pytlík kávou, zalil vodou a nechal nějakou dobu louhovat. Voda se zbarvila do světle hněda a dostala chuť, nicméně když ochutnal, zjistil, proč tento způsob přípravy kávy ještě není ve všech regálech supermarketů.
Ulrik Rasmussen začal studovat kávu a fakta kolem ní. Zjistil, že káva je druhá nejobchodovanější komodita na světě, hned po ropě, a že svět kávy je multikulturní. Prošel databázi patentů a zjistil, že ve vztahu ke kávě se mnoho inovací doposud nerealizovalo.
S podporou rodiny Bagger Sørensen a s pomocí talentovaného designéra Marekse Melecise založil Ulrik Rasmussen svůj podnik. Inženýr světového formátu Werner Schulz, toho času již ve výslužbě, pomohl s technologickou stránkou projektu a výrobou prototypů konceptu. S pomocí dalších odborníků pak vznikly po celém světě zcela neprůstřelné patenty, které jsou dodnes nejlépe chráněnou inovací v oblasti potravinářství a rychloobrátky.
Všechna řešení prošla konceptuálními změnami, dokud se finálně nedošlo ke „Coffeebrewer“ – jakémusi „louhovači“ kávy. Stovky a stovky materiálů, kompozitů a specialit bylo testováno stále dokola. Mnoho dodavatelů s Ulrikovým týmem nedokázalo držet krok.
Následně vznikly tři rozdílné balicí stroje, jeden z nich byl dokonce čtyřikrát přestavěn, než byl odložen stranou a na jeho základu vznikl zcela nový, který už pracoval perfektně.
Pak následovalo mraky testování – technické testy, testy louhování kávy, testování produktu zákazníky, výrobní testy… Vzniklo tak doslova několik generací a tisíce variant produktu „Cofffebreweru“ až k současné verzi z roku 2014, kdy Grower’s Cup získal mnoho prestižních ocenění za design a inovaci.